Buraki czerwone są popularne i powszechnie występujące w Polsce. Spożywamy je najczęściej jako zupę, dodatek do sałatki lub dania mięsnego. Najbardziej popularne jest spożywanie buraków w formie ćwikły. Jako, że buraki stały się skuteczne w walce z anemią, poleca się szczególnie spożywanie je w firmie soku. Surowe buraki mają bowiem najwięcej wartości odżywczych. Są bogate w witaminy i składniki mineralne. Sok z buraka możemy przygotować sami lub kupić gotowy w sklepie.

Kiedy najlepiej pić sok z buraka?

Najczęściej polecane jest picie soku z buraka rano, na czczo. Ma on pobudzające działanie i właśnie dlatego rano najlepiej będzie nam służył. Oczywiście wypicie go o innej porze dnia nie umniejszy jego leczniczym właściwościom. Warto też obserwować jak nasz organizm reaguje na wypicie takiej porcji witamin w postaci soku z buraka. Jeżeli przygotowujemy sok samodzielnie, pamiętajmy, aby nie pić go od razu po przygotowaniu. Warto odczekać co najmniej 30 minut i dopiero wtedy można go wypić.

Czy sok z buraka można pić codziennie?

Można pić sok z buraka codziennie, ale warto robić to ostrożnie i nie praktykować tego od razu po rozpoczęciu kuracji. Obserwacja reakcji organizmu jest tu szczególnie istotna. Nasz układ trawienny może się różnie zachowywać. Najlepiej rozpocząć od wypijania od 1 do 2 łyżek soku z buraka dziennie. Jeśli nie pojawią się żadne skutki uboczne można stopniowo zwiększać dzienną dawkę.
Jeżeli już przyzwyczaimy swój organizm, to w powodzeniem możemy wypijać od 0,5 do jednej szklanki soku z buraka dziennie. Aby uzyskać najlepsze efekty, należy regularnie spożywać sok z buraka przez dłuższą ilość czasu. Dawkowanie soku z buraka jest uzależnione od indywidualnych możliwości organizmu. Jeżeli sok buraka sprawdza się w naszym przypadku w większej ilości, to jak najbardziej możemy go pić. Jeżeli sok przestanie nam służyć, prawdopodobnie nasz organizm da nam o tym znać w postaci dolegliwości żołądkowych. Nie ignorujmy tych sygnałów.

Jakie wartości odżywcze ma sok z buraka?

Burak czerwony jest źródłem pełnowartościowego białka, a ponadto wielu witamin i minerałów. Buraki zawierają też duże ilości kwasu foliowego i witamin z grupy B. W burakach znajdziemy też witaminę A, C, E i K. Są bogate w sole mineralne, takie jak żelazo, potas, magnez, fosfor oraz wapń. Ponadto sok z buraka to cenne źródło błonnika. Buraki zawierają substancje o działaniu antybakteryjnym, przeciwpasożytniczym i przeciwgrzybicznym. W zależności od preferencji możemy pić sok ze świeżych buraków albo zakwas buraczany.